Verkkokauppa
Miten Custom Sounds-verkkokauppa toimii? FAQ
1 TILAUS
Kuinka teen tilauksen?
- Tilauksen tekeminen - Etsi haluamasi tuotteet käyttämällä tuotehakua tai valikoidemme kautta. Lisää tuotteet ostoskoriin, syötä vaadittavat yhteystiedot ja valitse haluamasi toimitustapa. Lopuksi valitse haluamasi maksutapa.
- Tilauksen vahvistus - Onnistuneen tilauksen jälkeen saat yhteenvedon tilauksestasi sähköpostiisi.
Voinko muokata tilausta myöhemmin?
- Muokkaa tilausta - Mikäli haluat muokata tilaustasi sen tekemisen jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@customsounds.fi tai puhelimitse 010 2312 460.
2 OMA TILI JA KIRJAUTUMINEN
Pitääkö minun kirjatua kauppaan tehdäkseni ostoksia?
- Ei välttämättä - Voit tehdä ostoksesi myös rekisteröimättä itseäsi asiakkaaksi. Tällöin et voi kuitenkaan tarkastella ja seurata tilauksiasi myöhemmin, ja joudut uudelleen asioidessasi kirjoittamaan toimitusosoitteen ja muut tietosi toistamiseen.
Mitä hyötyä Asiakastilin luomisesta on?
- Nopeuta ostosten tekoa - Luomalla Asiakastilin kauppaamme voit tehdä ostoksia nopeammin, kun kaikki tietosi löytyvät jo järjestelmästämme.
- Tarkastele ja seuraa tilauksia - Kaikki tekemäsi tilaukset tallentuvat Asiakastilillesi. Sisään kirjauduttuasi voit tarkastella aiempia ostoksiasi ja mm. seurata viimeisimmän tilauksesi etenemistä.
- Tallenna useita toimitusosoitteita - Voit tallentaa Asiakastilillesi useita eri toimitusosoitteita. Valitse näistä oikea seuraavaa tilausta tehdessäsi ja nopeuta näin asiointiasi.
- Tallenna tuotteita toivelistalle - Toivelista -palvelu on käytössä vain Asiakastilin luoneille ja sisään kirjautuneille asiakkaille. Lisää tuotteita toivelistalle ja palaa juuri Sinua kiinnostaviin tuotteisiin.
Miten kirjaudun Asiakastilille?
- Uusi asiakas - Jos Sinulla ei vielä ole Asiakastililä voit rekisteröityä asiakkaaksemme luomalla asiakastilin. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Sen lisäksi valitset itse salasanan. Nämä yhdessä toimivat tunnuksinasi kirjautuessasi jatkossa Asiakastilillesi.
- Vanha asiakas - Jos olet jo rekisteröitynyt Custom Soundsin asiakkaaksi, klikkaa sivuston oikeassa ylälaidassa kohtaa Kirjaudu sisään, niin pääset sisäänkirjautumissivulle. Syötä sähköpostiosoitteesi ja rekisteröitymisen yhteydessä valitsemasi salasana kohdassa ja vahvista kirjautuminen klikkaamalla "Kirjaudu sisään".
- Unohditko salasanasi? - Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit resetoida salasanasi klikkaamalla kirjautusmissivulla kohtaa "Unohditko salasanasi?". Syötä seuraavalla sivun kenttään sähköpostiosoitteesi. Saat sähköpostiviestissä linkin salasanan resetointiin. Resetoinnin jälkeen voit vaihtaa salasanan haluamaksesi.
3 MAKSUTAVAT
Mitkä ovat maksuvaihtoehtonne?
- Verkkopankki - Käytössäsi ovat kaikkien Suomessa toimivien pankkien nettipankit. Yhteistyökumppanimme pankkimaksuissa on Paytrail-maksupalvelu.
- Luottokortti - Maksusuoritus onnistuu Paytrailin kautta myös yleisimmillä luottokorteilla ja MobilePay:llä.
- Postiennakko - Postiennakolla maksettaessa maksu suoritetaan postikonttorissa tuotteita noudettaessa. Maksuvälineinä postissa käyvät käteinen, pankkikortit ja useimmat luottokortit.
- Klarna - Maksa myöhemmin - Klarna-laskulla saat ostoksellesi 30 päivää korotonta maksuaikaa. Maksaessasi Klarna-laskulla tilaus toimitetaan aina ennen maksua. Näin voit tarkistaa tuotteen sopivuuden ennen suoritusta. Lisätietoa Klarna-laskusta löydät alta.
- Klarna - maksa osissa - Kuten laskulla maksaessasi, saat tuotteen ennen maksamista. Voit jakaa maksun 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukauden eriin. Lisätietoja Klarna-tilistä löydät alta.
- PayPal - Meillä voit maksaa ostoksesi PayPalillä. Jos valitset tämän maksutava, siirryt tilauksen lopussa PayPalin sivuille. Tilauksesi siirtyy käsittelyssä eteenpäin heti, kun suoritus näkyy järjestelmässämme. Lisätietoa PayPalillä maksamisesta löydät alta.
Mikä on Klarna-lasku?
- Maksuaika - Lähetämme tilauksen mukana laskun, jonka eräpäivä on 30 päivää siitä, kun tilaus on lähetetty.
- Laskutuskulut - Laskutuksesta ei synny sinulle ylimääräisiä kuluja.
- Toimitusosoite - Toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan (asiakkaan) väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen.
- Palvelun ehdot - Asiakkaan täytyy olla yli 18-vuotias. Asiakkaalla ei saa olla luottotietomerkintöjä. Asiakkaalla ei saa olla maksamattomia velkoja Klarnalle. Valitessasi maksutavaksi Klarna-laskun hyväksyt, että tarkistamme luottotietosi.
- Maksuviivästykset - Maksamattomasta laskusta Klarna lähettää huomautuksen, josta peritään huomautusmaksu.
- Lisätietoja - Laskutuspalvelun tuottaa Klarna. Lisätietoja laskusta ja laskutuksesta saat osoitteesta www.klarna.fi
Mikä on Klarna-tili?
- Tilin idea- Klarna-tili on Kreditor Europe AB:n tuottama palvelu, jolla jaat ostoksesi haluamasi kokoisiin osamaksuihin. Ostoksia on mahdollista tehdä useampia samanaikaisesti. Kreditor laatii ostoksista laskun kuukausittain.
- Takaisinmaksuaika - Voit jakaa maksun 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukauden eriin. Jäljellä olevan velan voit maksaa takaisin missä vaiheessa osamaksua tahansa ja vaikka yhdellä suorituksella.
- Kuukausierän suuruus - Ostokuukausi on maksuvapaa. Perustamismaksu ja velka jaetaan tämän jälkeen samansuuruisiksi kuukausieriksi ja kuukausierän suuruus riippuu valitsemastasi takaisinmaksuajasta.
- Korko ja muut maksut - Alle 12 kk:n tililuotoissa nimellinen korko on 0 %. Tilistä peritään kuitenkin alla olevan taulukon mukainen perustamismaksu ja laskutuslisä. Nämä huomioiden esimerkiksi 1000 euron 12 kk:n osamaksun yhteydessä todellinen vuosikorko on 14,73%.
- Tilin ehdot - Asiakkaan täytyy olla yli 18-vuotias. Asiakkaalla ei saa olla luottotietomerkintöjä. Asiakkaalla ei saa olla maksamattomia velkoja Klarnalle.Kun hakemukselle tehdään luottotietotarkistus, hyväksyt Kreditor Europe AB:n tarkastavan luottotietosi.
- Lisätietoja - Lisätietoa yleisistä tiliehdoista osoitteessa https://klarna.com/fi/ehdot. Voit soittaa Klarnalle arkisin klo 9.00-17.00 välisenä aikana numeroon (09) 425 997 70 tai ottaa yhteyttä sähköpostitse info@klarna.fi
Miten maksan PayPalillä?
- PayPaliin kirjautuminen - Kun valitset maksutavaksi PayPalin, sinut ohjataan tilaustapahtuman lopuksi suoraan PayPaliin. Jos olet jo PayPal-asiakas, voit kirjautua sivustolle käyttäjätunnuksillasi ja vahvistaa maksun. Jos olet uusi asiakas PayPalissa, voit kirjautua sisään myös vieraana tai avata PayPal-tilin ja vahvistaa maksun sen jälkeen.
- Maksun kirjaantuminen - Tilauksesi siirtyy käsittelyyn, kun maksusuorituksesi on kirjautunut meille. Useimmiten PayPal-maksun siirto tapahtuu muutamassa minuutissa. Maksun kirjauduttua saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Ota kuitenkin huomioon, että joskus PayPal-sivuilla voi tapahtua käsittelyvirheitä, joihin emme voi vaikuttaa.
- PayPalilla maksetun tuotteen palauttaminen - Jos palautat tuotteita PayPalin kautta maksamastasi tilauksesta, hyvitämme summan suoraan PayPal-tilillesi.
4 TOIMITUS
Miten pitkä toimitusaika on?
- TIlausten lähetys - Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia. Klo 14 mennessä saapuneet tilaukset lähetetään arkisin saman päivän aikana.
- Tilausten toimitus - Tilaus on noudettavissa tai toimitetaan kotiisi (riippuen valitsemastasi toimitustavasta) tilausta seuraavana arkipäivänä.
MIten toimitatte tilaukset?
- Nouto postista - Lähetys on noudettavissa lähipostistasi normaalisti tilausta seuraavana arkipäivänä klo 18 mennessä. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen sähköpostiisi tai puhelimeesi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa.
- Postin kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana - Tilauksesi toimitetaan suoraan kotiisi ennakkoon sovittuna ajankohtana. Postin kuljettaja soittaa sinulle etukäteen ja sopii kanssasi sinulle sopivan toimitusajankohdan.
- SmartPost - SmartPostia käytettäessä voit valita pakettisi noutopaikaksi itsellesi sijainniltaan sopivimman automaatin. Kun Posti on kuljettanut paketin automaattiin, saat matkapuhelimeesi lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Lokerokoodi näppäillään pakettiautomaatilla ja saat paketin lokerosta sen avautuessa. Myös pakettien palauttaminen ja postiennakon maksaminen onnistuvat automaatin kautta.
- Nouto - Voit noutaa tilauksesi noutopisteestämme. Osoitteemme on Kirkkokatu 1 B. Myymälämme yhteydessä toimivan noutopiste on avoinna arkisin klo 10-18.
Mitä toimitus maksaa?
- Tilaukset postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin - Toimitamme yli 100 € tilaukset ilmaiseksi pakettiautomaattiin tai postiin. Alle 100 € tilauksissa toimitusmaksu on 5 €.
- Tilaukset kotiin tai työpaikalle - Kotiin sovittuna ajankohtana toimitettavissa tilauksissa ja työpaikalle toimitettavissa tilauksissa postimaksu on kiinteästi 10 €.
Mitä jos tuote puuttuu varastosta?
- Varastopuutteet - Pidämme verkkokauppamme varastosaldot ajan tasalla, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme asiasta välittömästi.
- Osatoimitukset - Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pidempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuullisen ajan kuluessa lisää, voidaan tilaus toimittaa osissa. Lähetämme tällöin koko muu tilauksen heti ja puuttuvan tuotteen sen perässä omalla kustannuksellamme heti sen saatuamme.
5 TILAUKSEN SEURANTA JA SAAPUMINEN
Voinko seurata tilaukseni etenemistä?
- Tilauksen seuraaminen - Jos olet tehnyt tilauksesi sisään kirjautuneena, voit seurata tilauksesi etenemistä Omalta tililtäsi. (Katso tarkemmin 2 Oma tili ja kirjautuminen)
- Toimituksen seuranta - Kun tilauksesi on pakattu, saat meiltä lähetystunnuksen sähköpostiisi. Voit seurata lähetyksen etenemistä Postin sivuilla. http://www.posti.fi.
- Saapumisilmoitus - Kun tilauksesi on saapunut noutopaikkaan, saat tekstiviestin aiheesta.
Mitä jo tilaus ei saavu tai se on vahingoittunut kuljetuksen aikana?
- Toimittamaton tai vahingoittunut paketti - Mikäli paketti katoaa toimituksessa tai vastaanotat tilauksesi vahingoittuneena ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@customsounds.fi tai puhelimitse 010 2312 460.
6 PALAUTUS JA HYVITYS
Miten palautan tuotteen?
- Palautusoikeus - Voit aina palauttaa meiltä ostamasi tuotteen, jos se ei vastaa odotuksiasi. Voit joko palauttaa tuotteen hyvitystä varten tai vaihtaa sen toiseen.
- Palautusaika - Palautus tulee tehdä 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta.
- Tuotteen virheettömyys - Palautettavan tuotteen on oltava virheettömässä myyntikunnossa sekä alkuperäispakkauksessaan. Mikäli tuotteessa on käytön jälkiä, arvioimme tuotteen alentuneen arvon määrän ja vähennämme tämän alentuman hyvityksestä.
- Tarjoustuotteet - Huomaathan, että tarjoustuotteilla ei ole palautusoikeutta
- Palautusohjeet:
Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@customsounds.fi (voit esim. vastata johonkin tilaustasi koskevaan viestiin, tilausvahvistukseen, tms.). Saat vastauksessa toimintaohjeet palautusta varten.
MIten hyvitys tapahtuu?
- Hyvitystapa - Käytämme hyvityksen maksamiseen oletusarvoisesti käyttämääsi maksutapaa. Mikäli olet maksanut tilauksesi postiennakolla, hyvitämme summan suoraan tilillesi tilisiirtona. Muissa tapauksissa ohjaamme hyvitykset maksuvälityspalveluiden kautta.
- Hyvityksen suorittaminen - Hyvitämme ostosumman sinulle sen jälkeen, kun ostoksesi on palautunut meille.
7 MUUT KYSYMYKSET
MIksi tilaisin Custom Soundsin Uutiskirjeen?
- Tieto ensimmäisenä - Halutessasi saat meiltä aina ensimmäisenä tiedon tarjouskampanjoistamme.
- Ei spämmiä - Järjestämme kampanjoita harvoin, joten spämmäystä ei tarvitse pelätä.
Muita kysymyksiä? Ota meihin yhteyttä!
- Asiakaspalvelun yhteystiedot - Mikäli sinulla on meille kysymyksiä, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@customsounds.fi tai puhelimitse 010 2312 460. Vastaamme kysymyksiisi mielihyvin ja parhaan ammattitaitomme mukaan.
- Kaikki hinnat on ilmoitettu sitoumuksetta ja pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin, sekä varaamme oikeuden kaupan purkamiseen tai peruuttamiseen hinnoitteluvirheiden, varaston inventointivirheiden ja verkkokaupan toimintahäiriöiden johdosta.